Stockholms Badmintonförbund satsar på Svenska Cupen Individuellt.

Till årets tävling i Uppsala den 16-18 maj har förbundet beslutat om att följande gäller:

Kvalificerade för uttagning är spelare i åldersklasserna 2008-2014. All uttagning har skett efter beslut av Stockholms Badmintonförbund. Stockholms Badmintonförbund betalar anmälningsavgifter till tävlingen.

Stockholms Badmintonförbund avser att anmäla full representation och det innebär att vi ställer upp med anmälningar enlig följande:

I varje åldersklass anmäls: 2 st HS, 2 st DS, 1 st HD, 1 st DD, 2 st MD

Utöver detta kommer spelare rankade topp 8 på sverigerankingen i sin åldersklass att anmälas till tävlingen. Vilken rankingvecka som gäller för topp 8-regeln är ännu inte publicerat. Uttagningen för de spelare som är markerade med “topp 8” kan alltså ändras i efterhand.

Tävlingen startar på fredag den 16 april ca kl 15.00

LAG-SM finalen

Även i år spelas Lag SM finalen i samband med Sv Cupen. Alla deltagare och coacher får varsin biljett till finalen, dessa får man utav sin coach under tävlingen.

LÄGER

Även i år kommer ett läger att arrangeras för alla uttagna spelare på påsklovet. Tid och plats för lägret är ännu inte satt.

Med badmintonhälsningar

Ungdomssatsningen/Stockholms Badmintonförbund.
Boxiao Pan/Mikael Nilsson (av styrelsen utsedd att leda denna satsning)